I vanlig ordning så kom snön tillbaka en bra bit efter jul, idag har jag ägnat mig åt att skotta snö som en galning och tusan i mig vilken bra träning det är. Att vi senare drar iväg och köper en massa reglar till nya sovrumsbygget till tjejernas sovrum gjorde bara saken bättre. Nu är projekt "nytt sovrum till stora tjejerna" igång. Ni vet hur familjeläget är, man säljer ett sprillans nytt hus med perfekt A-läge till förmån för ett renoveringsobjekt som rymmer vår stora härliga familj i varsitt rum och ändå ger oss frihet att erbjuda gästrum och hemmakontor och vad händer förutom att Adam sliter ihjäl sig med dränering, borra bergvärme, blåsa ur källaren för total make-over och höja tak, måla etc. Jo hans hjärtegull på 6 och 5 år tindrar med ögonen och säger
 
-Pappa Adam, vi vill dela rum! Snälla, snälla, snälla! Vi ska dela rum för vi är supersystrarna och vi vill vara tillsammans jämt!
 
Jaha, till brädgården med pappsen bara! Hahaha dom där två kommer att skinna honom på varenda cent, vänta bara!
 
Eftersom frugan i det här huset är jag och alla som känner mig VET att jag är otroligt kräsen så dög det helt plötsligt inte med en inköpt våningssäng för dryga fem laxar, näe, den ska platsbyggas! Suck... men efter att jag med min kvinnliga list gör som barnen, tindrar med ögonen, så är svaret det jag önskar:
 
-Självklart älskling!
 
Ah som ljuv musik i mina öron och nu är hela tjejligan exalterad i väntan på att världens bästa morfar ska dyka upp på lördagen och färdigställa bygget tillsammans med pappa Adam. Källaren börjar också ta form och jag kan sakteligen se en förvandling, från skithål med skadedjur och en jävla massa fuktskador till en beboelig tvättstugan/pannrum/förråd i toppskick, tackar älskling!
 
imorgon blir det badhus för hela slanten för denna familj, sen träffar jag bästa girlsen och njuter av egen Rebeccatid för att komma hem till mitt livs kärlek och vår fantastiska lilla barnaskara igen.
 
Fridens folk!
/R