Ikväll när barnen somnat så hör jag Adam prata med sig själv i vardagsrummet, det enda jag hör är:
 
-varför ska jag göra ditt jobb?
 
Jag kikar ut på honom och ser honom med tvätten!!! Jo det är sant, så innan jag levererade dödsdomen så var jag lite nyfiken på hur han tänkte kring saken?!
 
Adam responderar enligt följande:
 
-Tänk om jag går ut och tar bort däcken på bilen och lossar på bromsskivorna och sen kommer in i köket och säger att nu kan du gå ut och byta skivor och dra på däcken igen!
 
Bildresultat för bromsskivor
Ordlista: En skivbroms är en del av ett bromssystem som består av en roterande skiva och ett bromsok, som innehåller två bromsklossar (wikipedia)
 
Hmmm... så nu mina vänner, nu ska jag vika tvätten!
 
Bildresultat för tvätt
Tvätt är samlingsnamn för all slags rengöring, både i hushållet och industriellt. Vanligen avses tvätt av textilier och särskilt kläder
 
Tjohej, gör GÄRNA "mitt påbörjade jobb" själv och han skulle bara våga att komma in från garaget och föreslå att jag skulle göra klart "hans" jobb.
 
Inte så jämställt här hemma inte, but I like it, alot!
/R