Jag har funderat rätt länge nu, på det här att återgå till bloggandet. Hur som helst har jag saknat det och tänker som så att jag är 38 år, lever ett rätt normalt svenssonliv med sambo, tre barn, jobb och stort hus med rejäl trädgård. Den här bloggen kanske inte överöser mina läsare en världsomvälvande resa av självutveckling eller får någon att slå frivolter direkt. Ambitionen har hela tiden varit att min blogg ska vara personlig och för att den ska vara det tror jag också att det rimmar bra om ni läsare kan känna igen er i det jag skriver om.
 
Så vi tar en rivstart och drar igång skrivandet på en gång!
 
Jag arbetar alldeles för mycket just nu, till och med mina barn påpekar att jag jobbar JÄMT! Som med de flesta arbeten så har även jag toppar att ta mig över. Just nu bestiger jag allt som oftast rätt höga berg, ska bli skönt att sitta på röva och långsamt glida nedför backen vid nyår! Röven är faktiskt inte ett fult ord om ni frågar mig, jag är faktiskt från Hälsingland och där säger man röva!
 
Med 2 tjejer i 5- och 6-års åldern här hemma och en liten enveten 1,5 åring så börjar tid på gymmet att kännas som en lyx! Egentid och tid för träning har liksom fått en sekundär plats i mitt liv, vilket är högst ovanligt! Jag har därför bestämt mig för att istället för att tvinga på mig för trånga brallor, tajta skjortor och toppar och känslan av att känna mig som en främling på gymmet obekväm i mina egna kläder så tänker jag göra någonting åt det.
 
Låt mig få presentera min start på en sundare och piggare tillvaro, jag ska äntligen ändra mina vanor och ta energin tillbaka... bara för att jag förtjänar det, jag om någon gör faktiskt det!
 
C9 eller Change 9 är för mig starten på ett sundare och gladare liv. I nio dagar kommer jag att följa Forever Livings program för en resa mot en hälsosammare livsstil och jag kan inte börja en dag för sent med programmet. Tillsammans med min vän Frida så ska vi klara det, vi är så taggade och motiverade. Fram, igenom och förbi... och om du vill får du gärna följa mig på resan som jag givetvis kommer att skriva om här!
 
Bildresultat för change 9
Foto: www.foreverliving.se    FBO: Rebecca Strand
 
Så nu sitter jag här patetiskt värre med ett glas vin i handen och tänker, det startar ju inte förens imorgon samtidigt som jag förvånat nog glor på mätresultatet runt midja, höft, lår, arm och vad. Chocken som drabbar mig vid viktkontrollen ter sig på ett lite mer vilt sätt, jag liksom vrålar ut ett VA!?! Ungefär som om jag varit bortrest från mig själv i sju sekel utan att ha en jäkla aning om vad jag sysslat med på sista tiden. Och nu vill jag bara påpeka för de läsare som tänker "hon har ju nyss fött barn!" att Isabel faktiskt är 1 år och 7 månader, vilket vilken PT, dietist och läkare i världen kan intyga att mina resultat inte bär sviter av. Näe, centimetrarna runt min hudkostym har inte orsakats av ett barn, det är helt sonika osunda vanor och ju förr man inser sanningen desto snabbare kan man ändra riktning.
 
För er som funderar mer över C9 kan lämna kommentar med mail så ska jag svara på era funderingar så gott jag bara kan. En sak kan jag snabbt konstatera och det är att C9 är ett steg till en ny och sundare livsstil, ingen Quick-fix som kommer att vara för evigt, snarare en motiverande start som ger mig en knuff i rätt riktning. Något både jag och min vän behöver just nu så heja på oss nu är ni fina. Vem gillar inte att höra jubel och hejarop på vägen?! Det här är inget som jag "snubblat" över bara si så där, det här är ett noga genomtänkt val gjort av mig själv och ingen annan. Det här är jag och mitt sätt att få lusten tillbaka och bara att jag gör det här ger mig glädje, energi och får mig att känna samhörighet, jag är en team-player och har alltid varit det!
 
Höstsolen har visat sig från sin bästa sida idag och i fårhagen utbrister våra vänner som är på besök att "det här är livet!" och hon har alldeles rätt. Det här är livet på landet vårt liv i Mackmyra!
 
Barnen har lekt utomhus större delen av dagen och på kvällen blev det pyssel och mys innan de somnade gott i sina sängar.
 
Hoppas solen värmde dig idag!
 
/R