I helgen blev mini hostig så det blev 2 vakna nätter för mamman. Pappan då? Näe han sover som om han vore död, tur att han tar alla tidiga morgnar och är så bra på dagen när jag vandrar runt som en zombie.
 
Igår och särskilt idag, har det varit FULL aktivitet på mini, hjälp vilken stimulans hon kräver och jag som är såååå otränad! Alltså allvarligt, jag skulle vilja se våra förskolepedagoger utmana gladiatorerna, spring säger jag för jag lägger stålarna på supermänniskorna som kan hantera minst tio sådana som Isabel varje dag. Bra morsa som man är så tar man ju den där extradagen för återhämtning hemma, men vem ger mig en dag vila för allt mitt slit?!
 
Fredagen började dock bra, älsklingen dök in efter jobbet i stugan med shoppingpåsarna och en kvast blommor. Vi lagade mat och njöt av vårt familjekaos och drack rödvin, kärlek!
 
På lördagen for vi till skutskärsskogarna för att låta barnen gå 1 km mitt i skogen intill sandbankarna för Haunted Halloween, OMG säger jag bara. Jag sminkade ungarna och de drog på sig häxoutfiten och vi for iväg.
 
Söta häxor!
 
Det var rekommenderat från 7 år så vi for dit för att höra oss för, flera barn i åldern 5-6 stod i kön så vi tänkte, vi kör! Jädrar i min låda vad bra fixat, dock blev det lite tricky för mig att förklara all ketchup, uppstoppade masker som hängde likt julkulor i granen, föreställ er 4 fullvuxna gorillor som jagar er över sandbankarna där coola morsan hade Inez gränsle över magen och Ollefisen på ryggen skrikandes som en vilding samtidigt som jag sprang (bra träning och kuta på stranden). Efter min tid som cool morsa var över så påminde jag mig själv om kablagen och elboxarna som låg över stock och sten att det bara var på låtsas, öhum! Tills Inez skrek WOW och hängde över kanten på ett badkar fullt med armar, ben och fötter som flöt omkring medan Olivia sa: åh en sådan där arm ville ju jag och Inez köpa på teknikbutiken när vi var där sist! Jaha, hur ska jag förklara det här för Inez mamma och för Olles pappa, hej, jag är en sådan där förälder som inte kan sätta gränser så de får gå en mördar-ride i ingemansland! Tur att de skrattade och faktiskt förstod att när vi väl gått in så var det svårt att backa för en sak är säker, jag vill aldrig mer möta dom där gorillorna igen! Clownerna var superbra och till och med snälla när de såg lilla Inez och lilla Olivia och en halvt nervös vuxen som höll dom i handen, tack clownerna!
 
Idag var Emma här och poade och hjälpte mig att underhålla Belle-Karamell, vi passade på att ta en promenad till Synsam där jag köpte nya glasögon. Sedan blev det pumpaköp hos David och Emma, tänk er att låta barnen harva till sin egen halloweenpumpa som de sett sedan det bara var en liten grodd i drivlådan som de senare planterade på åkern i somras, snacka om närproducerat och vilka fina pumpor sen då! Har du INTE köpt pumpa än så passa på i Mackmyra, 100 riksdaler för en STOR och 75 riksdaler för en MELLAN och 50 riksdaler för en liten, som hittat!
Här vilar mini på en mellanpumpa
 
Men störst av allt denna helg, en milstolpe har passerats, Inez har tappat sin första tand! Wihuuu applåder! I lördags hade hon vickat, vickat, vickat och vickat på tanden, pappa föreslog skruva... hon förstod inte riktigt, pappa skruvar lite försiktigt och knak. Poff så lossna tanden och Inez skrek rakt ut för att hon hade ÄNTLIGEN tappat sin första tand, lycka!
 
Lycklig tjej, häxa och allt!
 
Nu är det jobba i ca 2 timmar till som gäller för den här vabbande mamman, imorgon väntar en grundutbildning som är på 4 dagar i XLPM som jag gått tidigare fast då var det föregångaren och nu har det kommit några uppdateringar, tur jag gått de 2 påbyggnadskurserna redan så jag kan göra en rejäl djupdykning i skolboken i veckan.
 
Fridens, nu 20 push-ups!
/R