Idag är en sån där dag då jag inte vet hur det ska kännas, dagen då C9 ska få chansen att hjälpa mig. Sitter vid frukostbordet och känner mig så där onödigt viktig, jag låtsas som om jag är lite viktigare idag än jag är andra dagar, tittar på ljuset som brinner framför mig och hör barnen i bakgrunden. Allt känns så där ljuvligt bra, känner mig lite som en superwoman som ska ta världen med storm. Jag har öppnat mitt lilla häfte C9-boken och börjar sakteligen fylla i mina 3 huvudmål med programmet, lite osäker på rangordningen dock...
 
1 komma i mina 30 par jeans eller tja åtminstone ett par!
2 bli en piggare och gladare morsa som orkar leka som jag gjorde med barnen förr
3 känna lusten till träning komma tillbaka
 
Usch vilken dålig mamma jag är, tänk att jag skrev 1an före 2an, suddar... skriver om och börjar med 2an istället, sedan 3an och sist 1an. Som skivan i en sådan där gammal grammofon hör jag riktigt hur illa det skriker, att skivan nar hoppat ur spår, min känsla som superwoman försvann nu. Men jag har ju skrivit om prion nu, jaa nu var jag duktig, jag är ju världens bästa mamma, till och med min mamma som VERKLIGEN ÄR världens bästa mamma har ju sagt det. Tur jag skriver med blyerts och inte med bläck, puh!
 
Fan, ägg har aldrig luktat gott men just idag luktar fisdoften ljuvligt! Det är nog för att jag INTE ska äta det, jag ska ju följa programmet. Tur att jag surig som en oxe, envis som en oxe men framför allt är jag glad att jag älskar som en oxe. Jag och C9, hur var det nu igen, framåt, igenom och förbi! I nio dagar ska jag använda mina egenskaper som jag välsignats med, finns ingen som är lika envis som jag!
 
Idag är det söndag och jag ska hänga med världens coolaste familj!
 
Hur spenderar du din dag?
 
/R