Inser att man pulsklocka som knappt är 2 år i mina ägor har gett upp. Så mkt träning har jag inte daskat på den så att den borde gett upp om livet, märligt! Det blir till att ringa till återförsäljaren idag och se hur dom kan hjälpa mig för en ny måste jag ha, hur ska jag annars veta hur långt, intensivt och bra jag egentligen gör ifrån mig?! 
 
Så här ser min kompis från Polar ut, kostade 2800 kr då jag köpte den.
 
Jag vet att det där med pulsklockor är dyrt, särskilt om man vill ha en hyfsad och i julklapp ska jag önska mig en värre variant av tomten men först får jag reklamera den här lilla godingen. Idag blir det PW efter en härlig frukost, jepp jag gör tvärtom alla andra, käkar frulle först och sen går jag! Det gör jag för att min återhämtning under natten är inte som alla andras, som småbarnsförälder så behöver jag INTE göra slut på mig i den bemärkelsen att jag måste slaviskt följa alla regler utan undantag så därför ser jag till att peta i mig lite bra energi och hjälper på så sätt kroppen att få ta igen sig före och efter ansträngning.
 
Den här veckan har jag kört en utmaning, plankor i alla variationer 1 min x 3 varje dag. Inte särskilt ansträngande eller jobbigt men bra för stabilitet och bålen. Denna vecka blir det 5st PW:s på 50-75 min och med mig på resan har jag Isabel i vagnen och Olivia på cykeln. Ska prova ta med godingen Inez i slutet på veckan oxå, har sett ut en bra rutt som hon kommer att fixa (hon är 1 år yngre än Olivia och är bara 4 år) med lite push och hjälp från mig och systrarna, bra att öva på cykling och cykelvett är det om inte annat. Blir det kämpigt för tjejerna får vi väl ta en lekpause någonstans på vägen (finns 3 lekparker) medan jag jagar, gör burpees, byter bajsblöjor, gör några push-ups och gungar på brudarna. De som säger att det inte går att träna med barn har HELT fel, det går huuuuur bra som helst kan jag intyga. Gör kidsen delaktiga, låt de få vara med, be dom heja på dig, dansa till musiken eller varför inte röra lite på sig själva. Våra tjejer brukar hoppa studsmatta, göra kullerbyttor och öva på att hjula när jag kör hemmapass på gräsmattan.
 
Nu ska jag och lilla Isabel göra Valbo med omnejd i joggingskorna ;-)
 
Trevlig vecka och är ni på min utmaning om PWs?
 
KRAM
<3
#1 - - Anonym:

Du är grym som vanligt! Jag är inte så mycket för utmaningar, slutar alltid med att jag skadar mig när jag gör ngt för mycket. Jag är trist och kör på i mitt vanliga tempo som funkar för tant:-) Heja dig cooling!!

Svar: tack snälla för fina ord!
StrandDesign