Första semesterdagen startade tidigt kan man säga, en klarvaken Olivia 05.45, gah! Det var bara för mamman att kliva upp och ta en PW så att pappa som sovit dåligt och jobbat nätter fick sovmorgon för att komma i "fas" igen. Det var inte den raskaste PW jag gjort, snarare ganska trist, halvdålig fart och en trött trött trött mamma som sköt vagnen framför sig. Olivia däremot satt och skrek, HÄST, KATT, BLOMMA osv.
 
Hem igen för lite frulle och sen började planeringen, vi måste ju förbereda allt som ska med så att inget glöms bort, ni som har familj vet ju att mitt i all röra och kaos så faller mycket mellan stolarna och sen sitter man där. Det ska inte hända därför har jag gjort en packlista med allt som ska med och här är vi väl förberedda :-)
 
Täcken, kuddar, sängkläder, kläder och handdukar, strumpor och kalsonger/trosor, hygien och strandprylar. Välling, blöjor, bärbar dvd till bilfärden och leksaker. Min fantastiska granne Lotta har lärt mig en fiffig idé. Att ta med en "hemlig låda" eller en "rolig låda", kalla den för något roligt bara. I den finns en ny pysselbok med fina färgpennor, lite småsaker och roliga prylar. Bra för barnen att ha, snarare jävligt bra för föräldrarna att ha till hands, när man ska iväg på restaurang, åka länge i tråkig bil eller när man måste vänta på något. Olivia ÄLSKAR sin hemliga låda, vi tar fram den och säger shh och kallar den för hemliga lådan, då sitter hon och viskar och pysslar med sina fina saker, hahaha. Owe Jansson är ett bra ställe att fylla lådan på, klistermärken, pennor, målarböcker osv.
 
Annat som är viktigt att ha med är ju bloggen och er läsare, så datorn åker med :-). Då kan jag sitta där på Alvaret på Öland med ett glas vin i handen när Olivia sover och bara njuta av sommarkvällarna samtidigt som jag uppdaterar er och ger mig själv ytterligare en dagboksanteckning :-D
 
Så här ser Olivia ut idag (notera klockan som är lika viktig som en "rolex" för henne, en gåva från snälla farmor)
 
Oliva i sin måndagsoutfit som hon fått ärva av fina Maja <3
 
eftersom det är så kallt i detta avlånga land så fick mössan och jackan åka på, även jackan är från bästa Maja. Olivia är så glad för alla fina kläder hon får ärva av söta Maja, alla kläder heter Majajacka, majabyxa, majaklänning osv... Lite roligare att ärva från en flicka än från grabbiga kusar :-o)
 
här är gårdagens outfit (hatt från Lindex, tröja från Vila och shorts från Gina Tricot) på mamman när vi och bästa vänner varit i stugan och myst... tack fina "små"bröder (Mike och Henk) för en mysig promenad och trevlig lunch.
 
Hoppas på lite mindre blåst nu när det ÄNTLIGEN är sol...
 
KRAM