Navelbråck

Publicerat i: Oktober 2017
I fredags fick jag äntligen mitt navelbråck åtgärdat av världens bästa dagkirurgi, Gävle! Tusen tack för det mest proffsiga omhändertagandet jag någonsin upplevt inom vården, vilket team! Alla dessa människor gör skillnad! Jag är så otroligt glad och tacksam över det mottagande och det bemötande och all hjälp jag har fått, vilket superteam, TACK! Så nu ligger jag här hemma med magen ihopsydd och förhoppningsvis en "normal" navel rikare där under förbandet.
 
Lindha Krans foto.
Dessa fantastiska människorna tar väl hand om en på plats på dagkirurgin i Gävle, världens bästa storasyster som under min behandling var ledig dock men även världens bästa Sarah! TACK underbara ni för skillnaden i alla människors liv som ni varje dag gör! Ni är otroligt bra på det ni gör!
 
Regnet och blåsten utanför fönstret piskar på medan jag ligger under filten framför elden och bara jäser och läker! Nu sitter jag hemma framför brasan och läser senaste Hus & Hem, en tidning som inspirerar mig till att vilja göra en helomvandling här hemma! Det blir soffläge hela veckan för den här mamman, nu ska kroppen få chansen att läka på riktigt och ingen brådska i världen ska få störa!
 
Ikväll är det premiär för min äldsta dotter på basketplanen, hon ska för första gången prova på lagidrott och basket! Gissa om mamman blev överlycklig när hon igår kväll frågade om hon fick börja spela basket, OM hon får, SJÄLVKLART! Jag kunde liksom inte bli mer nöjd och glad över dotterns fråga! Jag kontaktade snabbt en god vän som jag spelat basket med i ungdomen och frågade var hennes barn lirade någonstans och fick svar på en gång. Måndagar kl 17-18 på Polhemsskolan i deras lilla hall. Så nu är det packat och klart och Adam ska ta med henne på hennes livs första lagträning någonsin och i MIN favoritsport dessutom, dubbelt upp!
 
Ska bli så kul att få se henne röra bollen för första gången, se hur hon tillsammans med de andra lagkamraterna agerar  och bara få se henne tillsammans med andra som vill spela basket, så kul!
 
Hemma präglas sysslorna mest av tvätt, städ och annat, men inte av mig dock... lyxigt att ha maken som gör ALLT här hemma nu. Inte så pjoskigt med att läka ett navelbråck ändå då... hehehe!
 
Jag sitter och planerar min och syster Maddes resa till Åre, jag har nedräkning må ni tro. Om tre veckor beger vi oss ensamma utan makar och barn till fjällvärlden i Åre där vi bor hos mina svärföräldrar i deras nyrenoverade fjällägenhet i Åre Björnen. Adam har överraskat oss med resan och jag blev så glad att jag grät hela den dagen av glädje! Egentid som Rebecca och dessutom tillsammans med världens bästa tvillingsyster Maddis det var INTE igår. Vi bara garvar när vi föreställer oss att äta en middag på tu man hand på kvällen utan att bli avbruten, att få lägga sig när man känner för det och får sova tills man vaknar, HELLO! Inte igår mina vänner, men snart, snart är det verklighet! Vi ska givetvis vandra på fjället, jag, syrran och mitt nyopererade navelbråck! Jag får ingenting bära så syrran får agera packåsna medan jag fint går bredvid :-).
 
Naturligtvis har vi bokat spabehandling på lördag på Copperhill, helt galna har vi inte blivit! Kan varmt rekommendera detta fantastiska ställe att både bo på och bli omhändertagen på https://copperhill.se/spa-halsa/behandlingar/ Jag har varit i Åre många gånger med jobbet och en gång privat och ÄLSKAR Åre! Ser så otroligt mycket fram emot att sätta sprätt på varenda öre på lyxiga förnödenheter och skämma bort mig själv allt jag kan, helt enligt konstens alla regler. Gott rödvin på kvällen och massor av tjejfniss, goda och vällagade middagar och bastutimmar efter hela dagar på fjällen, åh vad härligt jag ska må! TACK älskade make för att du är så otroligt bra på att ta hand om din fru! Och TACK världens bästa svåger Dennis för lånet av din fru, du är min bästa vän så jag är så glad att du delar med dig!
 
Näe ni vänner, nu tillbaka till tidningen och drömma mig bort till dess att vårt hem ser ut i verkligheten så som det gör i skallen och planeringen... drömma kan man ju! Tur att Adams goda vän Anders var här igår och hjälpte oss att mura ett betongglasfönster till källaren, TACK Lången, du är BÄST och fint blev det!
 
Självklart får ni hänga på till Åre kära läsare, men först ska vi köra 3 veckor på hemmaplan med jobb, familj och förberedelser. Vi får starta med en tur till Polhemsskolan ikväll först!
 
Här kommer en liten ärta som vinkade adjöss inför en show på tu man hand med pappa, morbror och kusarna.
 
Babblarna med kusarna 😙💓😍
 Lillan på väg till Babblarna i Gävle Konserthus i söndags, vad annars liksom!?!
 
Kärlek!
Älskar dig mest i hela världen, det är lillans favorit citat!
 
Mini ❤
 På plats på förskolan, tofsar och napp!
Lunch med min prinsar, det är sedan gammalt ☝️😀😙❤😗 #mosterochgudmordetärjagdet #bästakillarna
Mina gudsöner, de minsta <3 Seth och Scott, mosters prinsar!
 
Skolbuss till skolan #åk1 #litenblirstor #älskadebarn ❤🌞🚌
 Stora tjejen åker buss på morgonen                        
 
Lite bildbombning och ett "ha en superhärlig dag i höstens alla härliga färger"!