Faster <3

Publicerat i: juni 2015
Idag har jag blivit faster igen, tjejerna har fått ännu en kusin och de är eld och lågor över den lille som anlänt! Imon ska vi köpa fin present som mini ska få <3 
 
Charlie har fått en lillebror idag kl 12.44 på BB i Gävle och gissa om hela familjen är lyckliga, hurra familjen Jonsson/Elving länge leve kärleken! Ni ska bara se så söt han är nykomlingen, nu längtar jag så att jag smäller av nästan! Tänk att jag och min bror nu har 2 barn, fast jag har ju dessutom en bonus så jag leder lite granna iaf. HURRA vackra, starka, fantastiska och superfinabror och svägerska <3 HURRA kusin Charlie <3
 
I måndags var det sommarfest på Olivias förskola Markheden, det var sagotema och alla barnen fick klä ut sig till en valfri sagofigur. Olivia ville givetvis vara isprinsessan Elsa av Arendahl! Pedagogerna hade fixat så fint, vi fick se melodifestivalen där "storbarnen" som ska börja förskoleklass till hösten mimade och sjöng, gröningarna (1-åringarna) hade pedagoger som klätt ut sig till Babblarna och hinderbana med ataljeutställning av babblarna och konst. Skräp-Lisa var i farten (en pedagog på Olles avd hade klätt ut sig i hatt och grejer) och slängde skräp överallt som barnen fick samla och plocka upp för att sedan sortera. Glassclownen delade ut glass och alla föräldrar med barn satt i gräset och picknickade. Jag, Adam, Olivia och Isabel mös järnet och njöt av arrangemanget med de andra familjerna. 
 
Min sötfia var Elsa, vackra barn!
 
Idag har vi myst järnet hela familjen, gud vad vi älskar vår lilla bäbis och deras storasystrar, så himla coola brudar alla tre!
 
MEN idag har det hänt mkt, först fick Olivia göra grovmotoriskt test på 5-års kontrollen och svara på lite frågor samt lämna in blankett om hennes utveckling och framtid i förskoleklass. Den gick hon igenom med MVG i kanten, pust och glädje över det! Sist ut var en vaccinspruta på lilla armen som varit lite öm idag men inget mer. Olivia har aldrig fått feber eller blivit kinkig över vaccin, annat med lilla Isabel som vart som förbytt i 48 intensiva timmar, lillhjärtat!
 
Appråpå Isabel så har hon haft lite magont och varit lite sur (läs lite) men stackars Inez vurpar på sparkcykeln titt som tätt, jag överdriver inte om jag säger 20 ggr sedan hon kom i onsdag, jo det är sant (jävla småsten, här ska sopas gata!!!). I området åker det flera ungar konstant på cykel eller sparkcykel och Inez lyckas alltid att ramla. Jag förundras över hennes envishet och hur hon borstar av sig och ger sig in i matchen på nytt varje gång, heja tappra du kära Inez! Men idag ramlade lilla grodan och fick skrapsår på armar och ben :-( oj oj oj vad hon grät, hon fick för sig att sparka på cykeln samtidigt som hon skulle hålla i hopprepet i ena ändan, gissa vem som höll i ände 2?! Jo storasyster Olivia som sparkar i världens fart så klart! Fan ändå har jag stått ute 1 cm bredvid och skrikit, INTE hålla i varandra, INTE hålla i några saker, INTE titta åt något annat håll än dit ni ska, INTE tävla, INTE INTE INTE!!! Som sagt, Olivia vurpar rätt rejält hon med när hon väl ramlar men idag har de haft lite tufft alla tre. Huvudsaken var att huvudet och ryggen var hel och att inget värre än skrapisar åsamkade lillgrodan. 
 
Vi var och kollade på en Volvo XC90 D5 AWD idag och vi är så sugna på en större bil, men vi får fundera lite till. Det är iaf ingen leverens under detta året då vi vill ha en R-Design, hua vad dyrt med nya bilar. Men som sagt, vill vi ha fler barn så kanske man bör tänka över nästa bilval ordentligt!
 
Trevlig helg önskar family happy!
 
Nu sitter jag här, ÄNTLIGEN sover alla fisarna och jag tar ett välförtjänt glas rödvin som jag hällde upp för snart 4 tim sedan.
 
Imon är det nya tag och som vanligt är det kalasdags, Olivia ska fira förskolekompisen Fanny 5 år och som hon ser fram emot det! Inez är givetvis ledsen som inte får gå på kalas men jag tänkte ta med henne och köpa en fin present till lilla kusinen då :-) det blir oxå kul!
 
Nu ska jag falla i famnen på sambon med rödtjut, god helg every body!
 
KRAM
<3 
 
#1 - - Anonym:

Hej!
Fick kontakt med din syster angående dina fina snygga mössor :) jag skulle gärna vilja beställa men hur får jag kontakt med dig? Min mail är sara_lorden@ hotmail.com om du skulle kunna maila mig?
Med vänlig hälsning, Sara

Svar: Hej Sara
Jag mailar dig :-)
/R
StrandDesign