Idag har vi badat som bara den, på med prinsesspuffarna och stora rosa badringen så ligger vi där och skvalpar i ån. Olivia fullkomligt älskar att bada i ån och vill inte doppa sig i poolen längre! Näe bada på riktigt med Adam-hajen som jagar en ska det vara nu. Imon efter lunch kommer världens bästa pappa och hämtar lillskruttan för att blåsa iväg till Brädviken och bada med sin tjej och hon har REDAN packat, bikini, leksak, halsband och lite bra-att-ha prylar till pappa :-) här har vi en liten söt blondin som längtar efter pappa och det är härligt tycker mamma <3 
 
Jag minns när Olivia var liten, de var oskiljaktiga hon och Daniel. Han kunde gunga henne i timmar och klagade aldrig, hon skrattade högt och ljudligt och var så himla nöjd med en sådan uthållig farsa vid gungställningen. Ibland stod jag och såg på och nästan blev förbannad över hans otroliga tålamod, jag hejdade mig alltid när jag kom på att det var jag som hade löjligt dåligt tålamod, men hello liksom, gunga en unge konstant i 2 tim och med start från kl 05.30 hur fan gjorde han var allt jag tänkte där i min sömnrubbade bubbla :-) med tiden och med barn som växer och frodas så blir tålamodet vansinnigt bra, för inget blir som man tänkt eller ingen tid går att hålla. Alltid är det någon blöja som ska bytas, en liten som ska kissa eller någon som "ska bara" eller någon som vägrar klä sig osv. hahaha små barn är livet, jag har lärt mig massor om mig själv tack vare Olivia och Inez. Vad lyxigt att få ha sådana söta tjejer i mitt liv! 
 
Själv ska jag träna och bara vila, har verkligen inte mått så bra idag men men... det har gått! Vi tog båten upp till mackmyra idag och stod där vid kraftverket och fiskade. Åter igen prövades mitt tålamod, Adam log och sa till Olivia:
 
-Nästa gång åker du, jag och Inez själva och fiskar va?!
 
Olle glad i hågen och svarar snabbt YES! 
 
Men lite gofika och massor av sol i båten och bad har gjort att jag varit tvungen att "rycka" upp mig ur illamåendet. Vi bor verkligen perfekt sådana här dagar, nästan för bra för att vara sant! Tur är väl det dagar som dessa, härliga sommarsverige!
 
Vi har hunnit med ett litet besök till skogen för att plocka smultron oxå, säger som Ernst sa: om man ska komprimera svensk sommar till en liten liten röd prick så kan man göra det i ett smultron. Olivia ville spara halva strået till Inez <3 men jag förklarade att då kommer de att vara gamla och att vi kan plocka nya, då svarar hon snabbt: vi tycker om gamla smultron mamma! Lillhjärtat <3 saknar lillasyster massor nu!
 
smultron på strån, det är svensk sommar det!
 
Hoppas er dag varit fin!
 
KRAM
<3