...under mina fötter så ramlar jag givetvis oxå, precis som alla andra! Ibland slår man sig fördärvad gul och blå och ibland studsar man upp likt en ninja och inser att det bara är att borsta av sig. Men så kommer de där stunderna då man inte fattar hur fasen benen ska bära igen?! Hur och är det möjligt att över huvud taget resa sig igen?! HJÄLP, varför ser eller hör ingen alla mina rop på hjälp, skriken, gråten och förtvivlan...varför? Vart finns värmen och kärleken, vart tog min trygghet vägen och varför slog jag mig så in i helskotta illa!?! Men framför allt, in på bara skinnet så undrar jag, vart FAN tog vännerna vägen?!
 
Det är då du ska se dig i ögonen, rakt in i ditt inre och säga orden:
 
-Du FIXAR det här, du om någon kommer att resa dig igen, stå upp NU!
 
Och när man står där lite vinglig och ta fatt, omtöcknad och förvirrad...det är då man fattar att livet går vidare, det måste gå vidare. Det är då du själv bestämmer för hur du vill att "imorgon" ska se ut, det är då du kastar dig ut i ovissheten och griper tag i en gren för att svinga dig vidare till nästa. En dag sitter du där på kronan i ett träd och det med världens finaste utsikt över framtiden. Det är då hjärtat slår lite snabbare och själen blir lite gladare, det är då kraften och energin bara sprudlar, det är då som vi vågar satsa igen! Aldrig och jag menar nog aldrig är jag rädd för, kommer jag att älska så djupt igen...men jag kommer definitivt att älska igen.
 
Madelené, Helen, Anna, Alexander och Fredrik... tack för att ni borstat av mig, tack för att ni håller om mig, tack för att ni tar er tid och framför allt TACK för att ni fortfarande plockar upp bitarna av det som brukade vara jag. Älskar er!!!
 
 
KRAM <3
 
 
#1 - - Madde Gyllner:

Jag älskar dig och kommer att slita ut alla skor i världen om det skulle behövas...vi finns alltid här för dig! Man vet vilka som är ens vänner när världen omkring rasar samman!
Man lär sig att inte lita på vem som helst...man lär så länge man lever älskade syster <3

Sen är du bra mycket starkare än du tror...vad andra tror skiter jag blankt i!

*kramas*

Svar: TACK underbara ni för värmande ord, så himla glad att jag har er <3Tack oxå till världens finaste Amelia, vad gjorde jag utan dig bästa du? Puss och kram och tack från hela mig, älskar er!
StrandDesign

#2 - - Lisa Smedberg:

Vad vackert skrivet Rebecca!
Du är en stark och framåt tjej, sprudlande och glad! Ibland faller man, men jag är övertygad om att du tar dej upp igen :)
Kommer och ger dej en stooooor kram innan jag och min tjocka mage går hem för lång ledigt på onsdag :)
Kram

Svar: Lisa, fina du! TACK för alla kramar och alla glada stunder du bjussar på, älskar var och en av dom! Det blir tomt utan dig och magen i huset nu... jag har sytt massor med snygga mössor till lilltrollet, jag tänkte komma förbi dig med dom om en vecka så att jag får träffa dig i lugn och ro och önska lycka till. Hoppas det går bra, Puss o Kram på dig :-)
StrandDesign

#3 - - Ida:

Becca, vad det än må vara så är jag säker på att du om någon kommer att ta dig upp igen, starkare än någonsin. Tillsammans med dina nära och ditt jävlar anamma du har i dig kommer du klara det. Det är jag säker på.

Hälsingeblod är inte att leka med ;)

Många STORA kramar <3

Svar: Hahaha Ida, så sant som det är sagt... kolla in hälsingestintorna, de står pall för tamigfan allt! KRAM och du... jag har ju träffat någon nu som du har hört och jag är så himla glad för honom :-) hälsa karlsloken din och pussa lillan så ses vi!
StrandDesign

#4 - - Katarina:

Älskade Rebecca! Allt i livet har en mening! Du har en fantastisk, söt, go och underbar liten dotter! Allt blir inte som man tänkt sig men allt löser sig på ett eller annat sätt, kanske inte på det viset man tror men det löser sig! Är glad över att ha lärt känna dig och att du blivit en del av mitt liv, du är fantastisk och unik, stark och framgångsrik. Glöm aldrig det svägerskan! Kramar

Svar: Svägerskan, vem är väl som du?! INGEN! Tack, det är tur att vi aldrig behöver skiljas iaf, hahaha dessutom kan ju du vara svägerska åt fler än mig :-) vilket är toppen för då får ju jag och du behålla varandra. Jag är så glad och tacksam över att jag har dig i mitt liv oxå, tack för att du kom förbi jobbet och kramade om mig och lyssnade på allt som hänt. Krama svågern oxå och hälsa från mig. KRAMAR till er båda <3
StrandDesign

#5 - - Nina:

Jag tycker om dig för att du är du :)
du kommer må bra såsmåningom, när livet börjat ta en ny form <3
kram till dig!

Svar: Tack underbara, livet tar ny form för varje dag som går och jag har Adam att tacka för mycket... <3 KRAM
StrandDesign

#6 - - Helena:

Önskar jag kunde stå upp och berätta alla goda råd många av oss besitter....jag kan leverera sanning, sanning om att livet har sina bottnar. Om vi kan klättra upp från allt? Jo, troligtvis....
Att få KÄNNA utan påtryck och press gör att man kan kliva upp när hjärtat och hjärnan säger JA. Där är jag helt säker på att "uppklivet" kommer för DIG! Med det enormt stora hjärta du har och de intellekt av värdefull information kan man inte tvivla på en människa som du!

Svar: Underbara du som mitt i sorgen tänker på mig <3Ja visst är det väl makalöst hur människan fungerar Helena, vi reser oss hur ont det än gör, vi gör det för dom vi älskar.

Uppklivet för mig och för dig kommer... älskar dig, tack! Tillsammans är vi starka, du är en sådan fin människa Helena och jag är så tacksam för att du är en del av mitt liv <3 KRAM
StrandDesign