Det är lite smått förundrat jag sitter och ser ut på gavleån som faktiskt, trots blåsten, ligger helt stilla. Förra året vid den här tiden hade jag och övriga i familjen hunnit sola, bada och njutit lite av läget på vårt hem. I år har det varit annorlunda kan jag säga, har inte ens toppat ner tårna i ån, än mindre hunnit sola, men njuter gör jag fortfarande. Ibland stannar jag upp och är tacksam, lyckost mig som får bo så här men så har jag jobbat hårt för det också.
 
Ska man lite på väderprognosen så ser jag fram emot söndag, måndag, tisdag och onsdag... sen ser regnet ut att komma igen. I semesterplaneringen kommer vi troligtvis att vara på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby nästa helg, då lånar vi bästa lillebror Fredrik och svägerskan Sabinas lägenhet i Linköping (TACK). Sen betar vi av Vimmerby och Kolmården... frågan är bara om jag, Daniel och fina söta lilla Olivia ska dra till Öland en vecka där vi bokat stuga på Alvaret norr om Borgholm eller om vi ska åka hem till Valbo igen och ha is i magen och dra på en sista minuten från Arlanda? Vi ska ju faktiskt till Turkiet efter sommarsemestern här i Svea. Hmmm tål att tänkas på lite till. 
 
Idag har jag klippt gräsmattan, oj som den växer! Det gör mig heller ingenting då jag faktiskt råkar älska att klippa gräset, finns inget mer avkopplande än en liten stund för sig själv med musik i lurarna. Det är liksom jag mot gräset och i övrigt är allt så lugnt och stilla. 
 
Hoppas på att kunna dra iväg en heldag med Olivia till Furuviksparken och bada och kolla på djuren så håll tummarna för lite finväder.
 
Ikväll innan jag nattade Olivia så låg vi i soffan och bara mös framför Emil och griseknoen, vi liksom bara jäser när vi har våra myskvällar. Underbara barn, tacksamhet är det jag känner mest av allt när jag får hålla om dig. TACK GODE GUD FÖR MITT BARN!
 
Ha en fin kväll i stugorna, KRAM