Sytt ikväll...

Publicerat i: Juni 2012
Jaha då har man sytt lite till då, här kommer en bild på lite nysytt från systugan på Svedens ;-)
 
Olivia i sin nya scarf som hon kan ha på både huvudet och runt halsen, hon älskar den... tyget är 100% bomull och superlent, tänk er en gammal skjorta som gubbarna hade förr, det känns svalt och mjukt. I samma tyg är solhatten sydd, fast fodret är av ett liiiite tjockare bomullstyg för att ge ordentligt med skydd från solens strålar. Mössan ska hon ha till hösten, nya fina tyger från Ohlssons i Gävle. Nu känns det roligt att sy och jag passar på att köra på medan lusten finns.
 
Efter jobbet drog jag iväg och spanade in rean på köpis, jag fyndade lite... en jacka för halva priset (ord. pris 800 kr) i en skrikrosa (syns inte så bra på fotot, den ser mer lila ut här och den är neonrosa) färg och ett par kickersbrallor från bästa Nike, med på bilden är inte mina långa löptajts som jag köpte på barnavd på Inter Sport i strlk L från Nike. Till Olivia blev det galonbraller från Didriksson och till maken blev det hemskt nog ingenting för jag hittade ingenting, svälj! 
 
 
 
 
Nu blir det sängen, imorgon fortsätter jag sy mössor i det här tyget... sen blir det flera scarfs och solhattar i roliga tyger :-) känns lite roligt att göra något nytt och som det inte kryllar av ute på stan. Lite roligt är det när man ser sina mössor på stan, har till och med sett de i Stockholm :-D inte för att jag ska leva på hobbyn direkt utan mer för att det är roligt. Har många roliga grejer på g oxå men det får ni se senare till hösten...

 
Tror jag tog i lite väl mycket när jag skrev tidigare idag om en timmes jobb och sen semester, garv! Tja jag får nog semester på fredag efter jobbet iaf, hahaha... Roligt är ju att Olivia mår bra igen så imorgon blir det dagis så nu får den här mamman lägga ner bloggandet, syandet och allt annat... ny dag imorgon.
 
God natt!