Vaknade kl 07.00 idag av att Olivia kom in och sa mamma hä häj! Regnet vräkte ner och jag började inse att det åter igen skulle bli en skitdag i regnet. Började med lite frulle och mys för att sedan rita och pyssla lite med lillan. Sen drog vi på oss galon och regnkläder och gick ut och trotsade sommarsverige och det var faktiskt helt ok. Olivia plaskade i alla vattenpölar och gungade. Sen fick lilla för sig att tvätta lekstugan, va mitt i ösregnet?! Men men hon övertalade mig och jag gav henne en hink med vatten (en leksakshink) och en trasa att torka med (trasan som jag använder att torka bort pollen på utemöblerna med. Under tiden Olivia tvättade stugan i ösregnet demonterade jag en solstol som jag skulle köra till återvinningen.
 
städa, städa... 
 
Plöstsligt hör jag sörpel, sörpel sörpel?! Näe, inte tusan kan hon väl dricka vattnet, så jag rusade dit (3 m ifrån mig) och mycket riktigt, där satt lillan med hela disktrasan i truten och sög i sig allt hon kunde, suck! En dryg halvtimme senare var det dags att åka till återvinningen och jag fick lite klagomål från Olivia att hon hade ont i magen, jo jag tackar! Av med stolen på återvinningen och mot syster Madde och Dennis som vi skulle hälsa på, men vi kom så långt som till parkvägen då jag hörde SPLASH! Där kom all skurvatten, tack gode gud för skinnsäten! 
 
Hem, tvätta bil, unge och mig själv innan det blev lunch och middagslur för Olivia. Vid det här laget hade himlen spruckit upp och solen tittade fram. Det blev en lekstund med bästa kompisen Molly på gatan, de är så söta när de leker med varandra, även om Olivia tycker att alla leksaker och grejer bara är hennes så leker Molly tålmodigt med henne ändå, hahaha.. Under tiden rev jag runt i garaget och i förrådet, nu ska all skit iväg till tippen! Under städ och lek köpte Linda och Molly en varsin mössa av mig :-) så fina de blev i nya luvorna!
 
Sen blev det grillat till middag och mys med fina familjen, efter maten puttrade Henke, Linda och Molly förbi i båten och frågade om vi skulle med på en sväng, trevligt! Självklart hoppade vi i och åkte med, Olivia blev så glad att hon studsade på bryggan av lycka när Daniel kom med flytvästen. Den glädjen är den bästa :-) tänk en 2-åring som blir uppraggad på bryggan av bästa komipisen Molly, wiiiii!
 

Ho ho här sitter vi och som vanligt sitter Oliven under luvan och knappt kan se ut, alla huvudbonader är givetvis Stranddesign :-D

 

Daniel och Olivia i båten

 

Här bor vi, vy sett från båten i Gavleån :-)

 

Efter båtåkandet blev det välling och godnattmys med Olivia som somnade fort ikväll, då blev det glasstime med maken och när vi väl slår till då slår vi till! Ben, Jerry och Sia kom på besök, WELCOME, mumma var det!

Glasstime!

 

Nu blir det duschen och sängen, jag och maken är helt slut.. han stackarn sov typ 3 tim efter nattskiftet eftersom han drog till Tierp och besiktigade bilen innan han kom hem efter åtta och lade sig... 

Ikväll missade jag Takida, men det gör faktiskt inte för jag behövde nog en hemmadag mer än en bortakväll. 

KRAM på er

 

#1 - - Marie:

Go kväll!! Vilka fina sommarbilder. Skulle jag kunna få beställa 2 scarves till Ellie som vägrar alla slags Solhattar och kepsar:-) ?? Hälsa familjen!! Kram från Häggs

Svar: ja men jag ska se till att få en liten systund över, hör av mig!
KRAM och vad roligt att se er igår :-)
StrandDesign