Idag hjälpte jag en vän att skriva brev, i brevet finns en önskan och en vilja... hjälp oss att hålla tummarna för bra besked...

Hej Carolina

15 januari 2013 kommer vi att hedra minnet av en fantastisk liten tjej som lämnat oss alldeles för tidigt, hon heter Freja och hann bli 9 månader.

Helena och Daniel… även kallad mamma och pappa älskar mig högre än livet själv. Eftersom jag inte kan skriva det här själv så har jag fått hjälp av en god vän som jag hann lära känna.  Hon heter Rebecca Strand och arbetar som kongress- och eventchef på Gävle Konserthus. Hon känner mina föräldrar rätt bra vid det här laget, både med en tvillingsyster som är ingift svägerska, kamratskap med mamma sedan många år tillbaka samt att hon arbetat med min pappa långt långt långt innan han träffade mamma och fick mig.

Rebecca vet vikten av att min minnesceremoni inte bara måste bli bra utan överträffa mamma och pappas förväntningar. Jag måste få någon att sjunga så att taket på kyrkan lyfter så att jag kan släppa in ljuset jag ska lämna efter mig, så att alla som samlats i kyrkan som sitter och tänker på mig känner min närvaro. Jag vill ge min mamma och pappa ett livskalas innan själen vandrar vidare till andra sidan.

Pappas flicka… det är jag det, nu är pappas hjärta trasigt och det går aldrig mer att laga, men kanske att du kan få bitarna på plats, att hjälpa honom att sakteligen läka. Det skulle därför betyda mycket för mig om du hade möjlighet att sjunga KENTS ”utan mina andetag”, din version av den helar mammas själ och får pappas hjärta att kanske falla tillbaka i bröstkorgen där det hör hemma igen.

Jag vill och måste få vandra vidare, vill få min vila, känna att min kamp är över. Hjälp mig att få luft under vingarna så att jag kan svinga mig högt högt upp bland molnen, jag är en ängel som inte kan flyga, jag behöver din hjälp.

Forskningen inom den sjukdom som vann över mig är långt ifrån över, det behövs mer pengar, mer kunskap och mer engagemang. För att läsa mer om SMA som blev min kamp kan ni klicka in på länken nedan och läsa vidare…

http://www.fsma.org/

Tack för er tid och vänligen om det är möjligt, kontakta min kompis Rebecca vilken tid på dygnet som helst på tfn 070-23 75 111, ni kan ringa när ni vill för hon hoppas, hoppas och önskar att ni vill hjälpa henne att hjälpa mig att hjälpa min mamma och pappa.

Kort varsel, ja jag vet… men inget varar för evigt!

All kärlek!

/Freja <3   (gm Rebecca)

Snälla, skänk ett bidrag till forskningen, om så en krona... tillsammans kan vi få tillräckligt!

Märk din donation med *Frejas donationskonto*, alla pengar ges till organisationen FSMA som stödjer forskning inom SMA

clearing nummer: 6422 kontonummer: 446 356 468

Tack, för alltid bland oss, Freja Hallstensson <3