Nu är bloggen långsamt uppdaterat och det är faktiskt inte undra på med tanke på att alla mina planer grusas en efter en.

Lillebro fyllde år 16/4, jag skulle opereras 17/4 vilket bokades av i sista sekund pga feber, 18/4 hade mamsen sin födelsedag och igår 19/4 fick jag släcka bränder hela dagen på jobbet (vilket gick lysande egentligen) och sen hämtade jag sötnosen från dagis som var på topphumör... bra så långt. Jag bestämde mig för att STORstäda och putsa fönster, sagt och gjort! Olivia nattades och somnade snabbt. Nu kunde väl inget annat gå fel heller?

Joodå, då vaknar jag imorse av att dottern kräks vid 05-tiden och så fortsattte det fram till 10-tiden, stackars lite kräktes galla och slem och hela kroppen spändes som en liten fiolsträng :o( mammas hjärta!

Nu sitter jag här och hoppas, hoppas, hoppas att inte operationstiden på tisdag 24/4 inte avbokas pga sjukdom!

Men men, idag har dagen ägnats åt jobb hemifrån och lite kundsamtal (tur vi har fantastiska kunder som förgyller dagarna mina), storhandling på eftermiddagen och klädtvätt varvat med tvätt och vädring av sängkläder och husvädring. Sen blev våran lilla blomma pigg och vi gav oss ut i snöstormen, helt otroligt vad blåsigt och kallt det var, brrr... till slut kom en skakandes Olivia fram och visade att hon ville upp i min famn. När jag plockat upp henne sa hon:

-mamma, häm! (mamma hem)

Gullunge och hem gick vi hon och jag. Sen blev det en liten glass och mys framför datorn som visade "Lotta på bråkmakargatan" och som Olivia älskar den där Lotta... hon skrattar och myser. Sen blev det välling och tandborstning. Lite kramar och pussar och några nattvisor och vips så somnade min lilla skatt.

Nu sitter jag här framför tvn och njuter av lugnet när barn sover och make jobbar. Fast helt ärligt, GUD VAD JAG SAKNAR DEM! Jag är en sån där lycklig jävla fru som bara är helt fantastiskt galen i min man och en sån där löjligt mönstermorsa som älskar mitt barn och bara väntar på nästa sekund där jag får skämma bort henne med massor av kärlek och uppmärksamhet, oavsett vad andra tycker!

Så där ja, hoppas ni verkligen får en underbar helg alla ni där ute och tack alla ni som följer min dagbok i vardagen, kul att ni tittar in!

KRAM