Söndagmorgon och gissa vad, joohoårå, min man gav mig sovmorgon och jag kommer ihåg att jag klev upp kl 07.20 för att gå ner till min kära familj som var vaken före kl 06.00, men så blev det inte. Jag svimmade av, slog bakhuvudet och höger arm i kanten på garderoben och låg avtuppad till kl 08.30, vaknade av att jag hade fruktansvärt ont i huvudet och undrade vart fan jag var någonstans?! Ropade efter Daniel, som glatt svarade:

-Men gumman, god morgon (väldigt ovanligt att jag sover så länge!!!)
Jag förklarade snabbt vad som hänt och han har inte hört någonting från sovrummet, måste bero på att vi har en heltäckningsmatta i sovrummet och att Olivia har öst på för fulla muggar, för hur kan man INTE höra när frugan åker pang-tjong rakt i golvet?! Men utvildad men öm så påbörjade jag min söndag med familjen med lite huvuddunka, hehehe...
Sen bar det av till syrran och hennes vildingar, love you boys! Där lekte vi för fullt, städade och sen iväg mot IKEA för att handla lite grejer till mig (jag håller på att sätta upp gardiner i köket, blir bra). På IKEA visade Oliva var skåpet skulle stå, hennes eminenta bestämda sida visade sig från sin absolut sämsta sida, flicka har tur som är söt sådana gånger för annars kanske någon skulle ha tryckt ner en femkronorskorv i strupen på jäntan?! Pappa Daniel som är lugn och trygg tog på sig rollen som vuxen och tog flickebarnet i vagnen då han genast förstod att stackarn var dyngtrött, poff sa det så sov vårt lilla envisa monster :-).
Iväg hem och lät Olivia sova i sängen medan mamma och pappa lagade mat och hade lite lugnt och skönt. Sen när lilltjejen vaknade drog jag och Olivia iväg till fam Strömberg och fikade bullar och saft och lät barnen leka med varandra. Alltid lika trevligt att träffa denna underbara familj, puss på er och tack för goda bullar! Pappa Daniel fick vara hemma och sova som ska köra nattskiftet i 3 dygn.
Imorgon blir det varken jobb eller dagis, det är planeringsdag för dagis och flickorna i familjen får då snällt stanna hemma. Istället blir det en sväng på IKEA för att handla det som glömdes idag, sen iväg till lekpark med picknick och bara njuta av egentid tillsammans. Olivia är så härlig, leker bra själv, kräver konstant uppmärksamhet och visar gärna alla nya saker hon lärt sig. Jag blir så genuint lycklig då jag ser på min dotter, jag är STOLT över att få vara hennes mamma. Jag ser på henne och vet att hon en dag blir någonting stort, den här damen är av min kaliber, hon kommer inte att nöja sig med smått, halvdant eller lagom.
Nu är hemmet storstädat, toaletterna tokskrubbade och gardinerna färdigsydda, nu återstår lite "Rebecca-tid" i soffan med tända ljus (ja ja mamma jag blåser ut ljusen innan jag lägger mig) och en "Lantliv" (Världens bästa tidning för folk med sjukt bra inredningssmak).
God kväller alla fina
#1 - - Jenny E:

Men oj, vad otäck start på dagen! Låter läskigt både att svimma och inte vakna på så lång stund, men du verkar ju ha mått bra se med tanke på allt du hunnit! :)